-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47699 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:9

ديدگاه قرآن در مورد قيام براي خدا چيست؟

انسان موظّف است كارهاي خود را براي خدا انجام دهد، به خصوص كارهاي عبادي كه هدف از آنها نزديك شدن بنده به خداست، مانند: نماز، روزه، زكات، خمس و... اگر انگيزة انسان در كاري غير خدا باشد، آن كار هيچ ارزشي در پيشگاه خدا ندارد و باطل است.

انسان بنده خداست و بايد تمام گفتار و كردار و حتّي فكر و انديشة او براي خدا باشد; در اين صورت خدا در برابر هر عملي به او، اجر و پاداش خواهد داد. از قول يكي از علماي بزرگ نقل كردهاند كه: من هيچ كار مباح انجام ندادهام، بلكه تمام اعمال و گفتارم يا واجب بود يا مستحب، و خداوند به من پاداش خواهد داد، چون انگيزه من در همة آنها خدا بوده; مثلاً غذا خوردهام يا استراحت كردهام، نيّت من آن بوده كه نيرو بگيرم، تا بتوانم عبادت و بندگي خدا كنم.

در سورة سبأ ميخوانيم: قُلْ إِنَّمَآ أَعِظُكُم بِوَ َحِدَةٍ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثْنَيَ وَ فُرَ َدَيَ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا;(سبا،46) پيامبر به آنها بگو من شما را به يك چيز اندرز ميدهم و آن اين كه براي خدا قيام كنيد دو نفر دو نفر يا يك نفر يك نفر، سپس انديشه كنيد. از اين آيه استفاده ميشود كه اساس همة اصلاحات فردي، و سعادت انسان، قيام براي خداست; يعني اخلاص در عمل و انگيزهاي جز خدا نداشتن. رسول خدا6 ميفرمايد: هر گاه عملي انجام ميدهيد، پس آن را خالص براي خدا انجام دهيد، زيرا خدا از بندگان خويش قبول نميكند، مگر عملي كه خالص باشد.(ميزان الحكمه، محمد محمدي ري شهري، ج 3، ص 61.)

خداوند در سورة زمر به پيامبر6 ميفرمايد: قُلْ إِنِّيَّ أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ مُخْلِصًا لَّهُ الدِّينَ# وَ أُمِرْتُ لاِ ?َنْ أَكُونَ أَوَّلَ الْمُسْلِمِينَ ;(زمر،11ـ12) بگو من مأمورم كه خدا را پرستش كنم و دينم را براي او خالص گردانم، و مأمورم كه در اسلام مقام اول را دارا باشم.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.